Pages

May 10, 2013

Impianku

     Tinggal sebulan je lagi aku nak tamat sesi latihanku sebagai guru pelatih jQAF kat maktab miri nie...kadang-kadang sedih jugak, opsyen aku tak kena dengan sekolah yang JPN bagi kat aku,,,yelah opsyen aku Bahasa Arab, depa owang atasan bagi aku SJKC mana ada sk cina nak buat subjek Bahasa Arab...depa pun ada bahasa elektif bahasa cina....apalah...lain kali hantar biaq tengok opsyen sesuai ke dak...tapi tak pa sekurang2nya aku dapat mencurahkan ilmuku kepada murid2 Islam di Bumi Kenyalang ini...setidak tidaknya ada sebahagian mereka yang dah mula menutup aurat tanpa dipaksa...itu betul2 aku terharu...sedih pun ada...ada yang dah boleh baca iqra' sendiri padahal masa aku masuk sekolah tu tahun lepas 1 habuk pun depa tak taw...alhamdulillah syukur sangat Ya Allah terima kaseh kerna ada sbhagian muridku dah pandai baca jawi, pandai baca iqra...syukur sangat2...
        really2 aku cakap memang aku minat ngn bahasa arab nie....tp tulah lepas nie SJKC takde dah subjek Bahasa Arab,,,ikut pekelililng KPM memang takde dah subjek tu kat SJKC...so nak buat mcm mn?tu sebab aku kemaruk sangat nak sambung belajar lagi,...yelah...dapat jQAF tapi tak boleh ngajar Bahasa Arab...apa kes tue??? sapa nak jawab???nak jawab??silakan jawab..
         kalau diberi peluang aku nak sambung master dalam bidang bahasa arab juga...siapa2 yang mempelajari bahasa arab, dia akan tahu keindahan bahasa tue sendiri...aku ingin sekali mengamalkan apa yang aku pelajari dengan mengajar di pusat2 tuisyen, kadang2 bila aku nak mahirkan penulisan bahasa arab aku nie, aku akan baca mutiara2 kata yang ditulis dalam bahasa arab, melayari web2 arab, menyanyi lagu2 arab, membuat asgment tuk org2 yg ingin memerlukan bantuanku ini,,,kadang2 seronok taw bila 1 hari 1 vocab baru yang kita pelajari...insyaAllah one day akan terlaksana juga impianku untuk bergelar pensyarah bahasa arab.hihi aku akan jadikan bidang perguruanku ini sebagai mengumpul dana2 ilmu dan mengutip pengalaman sebanyak mana yang mungkin.InsyaAllah suatu hari nanti, impianku akan tercapai juga tuk aku menyelami ilmu lagi khususnya Sarjana Bahasa Arab..mudah2 mudahan Allah makbulkan...aminnnn...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...